UW VASTGOED SUCCESVOL VERKOPEN IN ACHT STAPPEN

Uw kantoor, horecagelegenheid, bedrijfshal, winkel of wooncomplex succesvol verkopen? In de bedrijvige Rotterdam Rijnmond, Berkel en Rodenrijs en Bergschenhoek is hiervoor altijd animo. Dankzij ons grote netwerk weten wij vaak snel de ideale koper te vinden voor uw vastgoed.

Voor het succesvol vinden van een koper voor uw commerciële vastgoed hanteert Peter Veldkamp & Van Herk Makelaardij een aanpak in acht stappen.

Stap 1: Kennismaken

Uw bedrijfsmakelaar komt bij u langs om kennis te maken en uw vastgoed te bezichtigen. Hij legt uit hoe de verkoop in zijn werk gaat en geeft antwoord op al uw vragen. Tijdens de bezichtiging komen aspecten aan bod als de ligging en de technische staat van het object en worden de financiële lasten in kaart gebracht.

Stap 2: Verkoopvoorstel uitwerken

Op basis van het gesprek en de bezichtiging, bepaalt de makelaar welke vraagprijs u kunt hanteren. De vraagprijs wordt met overige informatie opgenomen in het verkoopvoorstel dat u van ons ontvangt. Hierin staat ook hoe wij uw object onder de aandacht willen brengen, ondersteund door onze eigen kanalen en uiteraard fundainbusiness.nl.

Stap 3: Verkoopgereed maken

Voordat wij bezichtigingen gaan plannen, zorgt u dat uw bedrijfsruimte er netjes en aantrekkelijk uitziet. U kijkt hierbij door de ogen van potentiële kopers: wat zouden zij belangrijk vinden aan hun nieuwe onderkomen en op welke details zouden zij af kunnen knappen? Door belemmeringen bij voorbaat weg te nemen, geeft u de verkoop meer kans. Uw makelaar denkt uiteraard mee en geeft waar nodig advies. Indien gewenst brengt hij u in contact met bijvoorbeeld een aannemer of een installateur.

Stap 4: Werven

Het verkoopplan wordt in gang gezet. Uw object wordt onder meer op onze website en op Fundainbusiness.nl gezet. Ook benaderen wij actief ons zoekersbestand en brengen wij ons netwerk op de hoogte van het nieuwe aanbod. Wij staan mensen te woord die vragen hebben en leggen bezichtigingen vast.

Stap 5: Bezichtigen

Uw makelaar coördineert en begeleidt alle bezichtigingen. U hoeft hierbij niet aanwezig te zijn. Tijdens de rondleiding krijgt de makelaar een goed beeld van de potentiële koper. Hier stemt hij zijn vervolgstrategie op af. Na elke bezichtiging worden de bevindingen aan u teruggekoppeld.

Stap 6: Onderhandelen

Is er serieuze interesse, dan gaan de onderhandelingen van start. Uw makelaar weet exact hoe hij deze gesprekken aan moet gaan om de juiste prijs voor uw object te bedingen. Uiteraard spreekt hij vooraf zijn strategie met u door. Ook stelt hij u op de hoogte van alle zaken waarmee u rekening moet houden als het object wordt verkocht, zoals de ontbindende voorwaarden in de koopovereenkomst.

Stap 7: Ondertekenen

Nadat overeenstemming is bereikt over de verkoopprijs, wordt de koopakte opgesteld. Uw makelaar loopt deze uitgebreid met u door. De akte wordt ondertekend door u en de koper. De koop is nu gesloten en kan alleen nog worden ontbonden op basis van de ontbindende voorwaarden.

Stap 8: Overdragen

De ondertekende koopakte gaat met de bijbehorende stukken naar de notaris. Die bepaalt datum en tijdstip van de overdracht en stelt een akte van levering op. U ontvangt vooraf een concept van de leveringsakte en de nota, die u samen met uw makelaar op juistheid controleert. Op de dag van levering gaat uw makelaar met u mee naar de notaris. De akte van levering wordt door alle partijen ondertekend en ingeschreven bij het Kadaster (circa één werkdag na de levering). De notaris regelt nadien de aflossing van de eventuele lopende hypotheek en de betaling van de makelaarskosten. Gefeliciteerd, uw vastgoed is succesvol verkocht!

Wilt u exact weten wat wij voor u kunnen betekenen bij de verkoop van commercieel vastgoed?

Neem contact met ons op